Friday 12 October 2018

Shaklee Dah Ada Zinc Plus Sekarang ni

Yeah Zinc Complex dari Shaklee dah kembali dengan nama baru Zinc Plus setelah hampir setahun tidak dijual di pasaran. Dengarnya Shaklee dah improve nutrisi yang terkandung dalam Zinc Plus ni.




Zinc Plus ni Apa?

Zinc Plus ni dulu dikenali sebagai Zinc Complex. Setelah ditambahbaik ramuannya Shaklee dah keluarkan Zinc Plus bagi menggantikan Zinc Complex.

Apa Beza Zinc Complex dan Zinc Plus

 Untuk makluman korang, Zinc Plus ini tidak mengandungi Alfalfa seperti Zinc Complex. Bagi mereka yang ada masalah alergik pada alfalfa atau ada masalah autoimun ini berita gembira buat mereka. Walau bagaimanapun perlulah dapatkan nasihat Doktor sebelum korang ambil zinc plus ni.


 Apakah itu Nutrisi Zink?
Zink ni mungkin tak famous macam Vitamin C kan tapi hakikatnya yang kita tak tahu Zink ni juga penting untuk kesihatan badan. Zink ni merupakan mineral surih yang memainkan peranan penting dalam 200 jenis enzim dalam badan kita. Enzim ni antara protein yang penting membantu dalam tindak balas metabolisma badan termasuk proses imun badan.

Kalau kurang zink dalam badan, prestasi enzim yang terlibat boleh terjejas dan proses metabolisma badan jugak terjejas. Kalaun korang ada sakit, tempoh nak sembuh mungkin lebih lama.

Apa Keistimewaan Zinc Plus Shaklee Berbanding Produk Lain

Shaklee menggunakan sumber berasaskan tumbuhan iaitu jagung. Ia memberi lebih pilihan kepada mereka yang vegan ada alahan pada seafood. Zinc Gluconate Shaklee juga mempunyai rasa logam yang kurang serta kurang pahit berbanding zink jenama lain.

Zinc Plus telah diformulasikan untuk membantu kita perolehi nutrisi Zinc yang diperlukan badan, Satu tablet Zinc Plus dapat membantu membekalkan 100% nilai harian zink badan perlukan. Zink yang dibekalkan dalam bentuk yang sangat mudah diserap oleh badan.

 Memandangkan Zinc Plus yang baru ini tiada kandungi Alfalfa menjadikan ia sesuai untuk semua orang dewasa.

Manfaat yang diperolehi daripada 1 table Zinc Plus 15 mg bersamaan manfaat kita perolehi dengan mengambil bahan di atas. Memang kita boleh dapatkan sumber ini semua melalui real food tapi tak semua daripada kita betul-betul menjadi kandungan makan yang diambil sama ada ia berkhasiat atau tidak. Zinc Plus ini memberi alternatif kepada mereka di luar sana yang tidak mendapat nutrisi zink yang mencukupi melalui pemakanan harian.

Harganya juga tidak mahal hanya Rm 56.25 untuk 120 biji (tahan 4 bulan).

Kenapa Perlukan Zinc Plus


Sama seperti vitamin C, badan kita tak mampu untuk menghasilkan atau menyimpan Zinc. So hanya satu cara je korang nak dapatkan Zinc ni melalui pemakanan. Sama ada melalui real food atau melalui tambahan nutrisi daripada supplement. 

Haa sampai disini akak share pasal Zinc Plus. Nanti kita share dalam next entry " Siapakah yang perlukan Zinc Plus.

Sampai disini sahaja, untuk pertanyaan lanjut boleh whataps akak terima kasih

Sekian









0 comments:

Post a Comment